בתחום השיווק, עסקים כל הזמן מחפשים דרכים יצירתיות בהן יוכלו להתחבר לקהל שלהם ולהשאיר עליהם רושם חזק. שתי דרכים נפוצות לנסות ולהגיע לחיבור הזה – הם מוצרי קידום מכירות ומוצרים ממותגים. אמנם הם משרתים מטרה דומה, אבל הם גם שונים מאוד – בעיקר בגישה ובהשפעה על מי שמקבל אותם. בכתבה נצלול לתוך ההבדלים בין השניים ונסביר למה בחירה במוצרים ממותגים היא אסטרטגיה חזקה ומשמעותית יותר מבין השתיים.
קודם כל הגדרות: מוצרי קד״מ מול מתנות ממותגות
מוצרי קידום מכירות (קד״מ) – לרוב נחשבים למוצרים ה״קלאסיים״, הם מוצרים מוחשיים עליהם מוטבעים הלוגו או המסרים העיקריים של החברה. המוצרים האלו לרוב יהיו עטים, בקבוקים, מחזיקי מפתחות, מחברות – ומוצרים אחרים פרקטיים ויומיומיים במעוצבים בצורה די זהה לכל העסקים. מטרתם העיקרית היא לייצר חשיפה רחבה למותג בצורה זולה ומהירה.
מתנות ממותגות – מוצרים בעלי ערך נתפס גבוה יותר, שנבחרו בקפידה כדי לתקשר עם מקבל המתנה (עובד או לקוח למשל) ברמה האישית. המתנות האלו משדרות את המהות והערכים של המותג, ומייצרות חיבור עמוק יותר בין המותג לבין הקהל שלו. הטווח נע בין מוצרים הדומים למוצרי קד״מ (כמו שאמרנו, עטים ומחברות למשל) ברמה איכותית ומותאמת יותר, ועד גאדג׳טים טכנולוגיים, מוצרים יוקרתיים ושונים בנוף. הדגש כאן הוא על איכות, רלוונטיות ויחודיות שיוצרות השפעה רגשית משמעותית יותר על המקבל מאשר מוצרי הקד״מ.
הכוח של ההתאמה האישית
מוצרי קד״מ לרוב מיוצרים בכמות גדולה, מוכנים מראש, ועליהם רק מדביקים או מטביעים את לוגו המותג. הדבר מגביל את אפשרות ההתאמה האישית שהם יכולים להציע – נכון, הם יכולים להפיץ את המותג ואת המסר שלו, אך ההשפעה שלהם יכולה להיות קצת חלשה יותר בגלל חוסר הייחודיות שלהם והעובדה שהם נמצאים בכל מקום – אותו העט, אותו הבקבוק – ברגע שלכולם יש, כבר לא באמת שמים לב של מי הלוגו עליו.
לעומתם, המתנות הממותגות מאפשרות הרבה יותר מגע אישי. הבחירה הזהירה של מתנות שהותאמו בצורה הנכונה ביותר להעדפותיהם ותכונותיהם של מקבלי המתנה מעבירה תחושה חזקה יותר של אכפתיות והשקעה במערכת היחסים שבין המותג ללקוחותיו או עובדיו. ההתאמה האישית הזו לא רק מרימה את הערך הנתפס של המתנה עצמה, אלא גם מגבירה את התחושות החיוביות של מקבלי המתנה כלפי המותג, מה שמייצר גם קשרים חזקים יותר בשטח.
בנייה של נאמנות למותג ומערכת יחסים חזקה
מוצרי קד״מ אולי משמשים ככלים יעילים להגברת הנראות של המותג, אבל ההשפעה שלהם יכולה להיות חלשה וחולפת יותר. מוצרים גנריים או חסרי ייחודיות אולי לא ייצרו רושם חזק או יבססו תחושה של נאמנות למותג.
מתנות ממותגות, מהצג השני, מחפשות יותר מאשר סתם חשיפה. השקעה במתנות איכותיות וייחודיות, נותנת למותג את ההזדמנות לייצר מערכות יחסים עמוקות ומשמעותיות יותר עם הקהל שלו. כשמקבלי המתנה מרגישים מוערכים ובעלי ערך למותג, באמצעות קבלה של מתנה איכותית ומעניינת, קיימת סבירות גבוהה הרבה יותר שהם יזכרו את המותג וידברו בעדו. הקישור הרגשי הזה למותג עשוי להיות מתורגם לנאמנות לטווח ארוך, קשרים חוזרים וקידום מפה לאוזן.
השקעה אסטרטגית בהון העצמי של החברה
בזמן שמוצרי קד״מ ללא ספק שייכים לאסטרטגיות השיווק בשוק, ההשקעה האסטרטגית של מותגים במתנות ממותגות יכול ליצור החזר משמעותי מבחינת ההון העצמי והערך של החברה. ההון העצמי של החברה משקף את הערך שיש לאנשים וללקוחות בראש כשהם חושבים על אותו המותג, ומתנות ממותגות הן שחקן מרכזי בהגברת הערך הזה.
בכך שמשקיעים במתנות איכותיות ומתחשבות, מותגים מסמנים לקהל שלהם שהם מחויבים לספק חוויה יוצאת דופן, מעבר לגבולות המוצר שלהן. המחויבות הזו תורמת לפיתוח של זהות מותג חזקה, והופכת אותו לזכיר יותר, ייחודי וכזה שניתן להתחבר אליו ולהרגיש שייכות אליו.
אז מה מקבלים בפאנקיט?
פאנקיט מציעה מוצרים איכותיים, בעיצוב אישי ומותאם לכם ולקהל שלכם. לא מוצרים עייפים וגנריים, אלא עיצובים שונים ומיוחדים, עולם רחב ומגוון של אופציות, צוות פיתוח ועיצוב ובסופו של דבר – אתם מקבלים מתנות שוות, ייחודיות בנוף, תפורות בדיוק למידותיכם.
עם המגוון הרחב של מוצרי Funkit הניתנים להתאמה אישית, מעסיקים יכולים למצוא את המתנות המושלמות התואמות את תחומי העניין וההעדפות של העובדים שלהם. זכרו, מעט מחשבה תורמת רבות ליצירת מקום עבודה שהעובדים גאים להיות חלק ממנו.
לפאנקיט (Funkit) יכולת ייצור ערכות מתנה מדהימות שיגרמו לעובדים שלכם להרגיש מוערכים כל יום בשנה. המוצרים שפאנקיט מייצרים הם איכותיים ופרקטיים, כך שהם משקפים בצורה חיובית ונכונה את המותג שלך.
אז אם תרצו להוסיף צבע למשרד ולעובדים החדשים שלכם,
תשאירו פניה כאן למטה ונחזור אליכם בהקדם!